Generelle regler for våre reiser finner du her.
Generelle regler:
Hotellene
Hotellene våre holder minst 3*. På noen destinasjoner kan likevel rommene være av ulik størrelse og standard. Endring av hotell kan forekomme. Dette kan vi som arrangør ikke råde over, men skjer dette blir det til et hotell med minst like bra standard.
Bagasje
I tillegg til koffert anbefales en liten bag med det nødvendige man trenger under overfart med båt. For å slippe å bære tung bagasje om bord i fergene.
Husk å merke bagasjen med navn.
Sjåfører og reiseledere
Hyggelige sjåfører/reiseledere ordner det praktiske for deg og hjelper til ved grensepasseringer, på båter, hoteller og underveis. De gir også svar på de fleste spørsmål du måtte ha.
Reklamasjon
Evt. reklamasjon/klage skal tas opp med sjåfør/reiseleder umiddelbart for å få rettet opp misforståelsen. Skriftlig klage må være sendt Finn Carlsen Turistbusser senest 7 dager etter turnes avsluttning.
Reiseforsikring og Europeiske helsetrygdekort
I følge EØS-avtalen bør alle ha med seg Europeiske helsetrygdekortet ved utenlandsreiser.
Dette gjelder også EU-medlemslandene i Øst-Europa. Kortet får du ved henvendelse til ditt lokale trygdekontor eller du kan bestille det over Internett. Dette gir rett til medisinsk behandling på linje med landets egne borgere, men det presiseres, det er ikke en reiseforsikring. Det dekker verken hjemtransport, uforutsette hotellopphold eller lignende. Vi anbefaler derfor alle våre reisende å tegne en reiseforsikring.
Avbestillingsbeskyttelse bør alle ha.
Gyldig pass – Visum
Pass er den eneste godkjente legitimasjon. Alle bør ha med seg gyldig pass på reiser utenfor Norden.
Husk å sjekke at passet er gyldig i god tid før du skal på tur. Vi anbefaler å bære passet på deg eller
i håndbagasjen – ikke i kofferten.
På reiser i Norge og i Norden anbefaler vi alltid å ha med gyldig legitimasjon.
Sykdommer/allergier/medisiner
Personer med bestemte sykdommer /handikap/fobier/matallergier eller lignende må
informere reiseselskapet om dette ved bestilling.
Betaling
De fleste turer over flere dager har et depositum som må innbetales ved bestilling.
Avbestillingsregler Pris/betaling.
Administrasjonsgebyr på kr. 250,- pr. pers. ved en evt. avbestilling.
Som hovedregel forfaller reisen til betaling 4-8 uker før avreise hvis ikke annet står på innbetalingsblanketten.
Ved avbestilling etter frist må det benyttes reiseforsikring.
Ved evt. Force majeure ( f.eks naturkatastrofer, ekstrem vær, flom/hendelser vi som
arrangør ikke rår over), refunderes ikke innbetalt beløp.
Det gjelder spesielle regler vedr reiser som inkl. fly.
Dagsturer:
Alle dagsturer må bestilles i god tid, senest 3 uker før avgang. Fra 21-5 dager før avgang må turen betales umiddelbart. Vi er fleksible så langt det lar seg gjøre, med f.eks. innbetaling pr, vipps.
Ved ikke fremmøte vedr. bestilt tur, (gjelder også bestilling pr. telefon),
vil turen bli fakturert fullt ut.
La oss sammen gjøre reisen til en god opplevelse!
Forbehold vedr. endringer.